4.06.2010

my first selfmade summer dress ever is so simple you can barely call it a dress... i made a copy of "le sac dress" by american apparel, which is a versatile dress you can wear in different ways. basicly it's just a rectangle with two v's at the sides and a strap going trough it. they ask 38 euros for it in the shops and i made it for only 14!


i did make it too short (so no picture of me wearing it - i still have to change the 5cm bottom hem and make it a 1cm hem so the dress gets 4cms longer) and my straps (1,5m!) are also too short.

and here is a picture of my favorite earrings for kir's give-away. i bought these 2 or 3 years ago at the flee market in turnhout for only 2 euros! who says jewellery should be expensive?
also check out my granny square counter on the right; i added a new picture. :)

13 comments:

  1. Waaw, ziet er fantastisch uit, zo'n kleedje! Ik hou van multifunctionaliteit! :D Maar dju toch, waarom haal ik me toch altijd bestellingen van anderen op m'n nek, terwijl ik eigenlijk eens dingen voor mezelf wil maken? :p

    ReplyDelete
  2. Danku! :) En dingen voor anderen maken is toch ook leuk, zeker als ze er echt blij mee zijn...? :)

    ReplyDelete
  3. Ga ik helemaal mee akkoord! Dingen voor anderen maken is tof!

    En dat zijn gelijk de allermooiste oorbellen ooit!

    ReplyDelete
  4. Ben super benieuwd naar het kleedje als je het showt in al zijn vormen...dus verleng die zoom maar gauw!
    (en de oorbellen zouden inderdaad perfect in het zakje gaan, duimen voor zaterdag dus)

    ReplyDelete
  5. Natuurlijk is dingen voor anderen maken ook heel leuk (anders zou ik het waarschijnlijk minder doen he?), maar daardoor stel ik het maken voor dingen voor mezelf altijd maar uit. En ik heb wel dringend eens zomerbroeken nodig - er liggen er een paar te wachten om gerepareerd of aangepast te worden, maar het komt er niet van... De voorbije winter heb ik ook maar gewisseld tussen 2 broeken, omdat de andere op de herstelberg liggen...

    ReplyDelete
  6. Latanie: Hopelijk zit er morgen een ander leuk paar in de brievenbus, hé! :)
    Kir: Ik ben er zelf ook benieuwd naar, ik hoop dat het dan lang genoeg is. Anders ga ik dat enkel in het buitenland durven dragen, haha! En ik duim voor zaterdag! :)
    Kelly: Ai, gewoon eens die andere werkjes opzijschuiven en voor jezelf beginnen dan! Ik ben trouwens ook van plan om een zomerbroek te maken, uit linnen, en een heel simpel patroontje... Ik ben benieuwd. :)

    ReplyDelete
  7. Normaal gezien heb je ze..... NU zo ongeveer :D

    ReplyDelete
  8. Super rokje. Maar als ie te kort is geworden, kan je er dan niet gewoon een stukje onderaan maken?? Klein randje 'andere' stof ofzo? want hij is namelijk echt leuk..

    ReplyDelete
  9. Kleedje is suuuperknap :) misschien een projectje voor mij en mijn oma. Maar ik zou wel voor een iets zomerskleurtje gaan. Oranje ofzo. Heb je de patronen zelf getekend? want daar kan ik me best nog in bijschaven.

    ReplyDelete
  10. Laurein: dankje! ik heb voor dat donkergroen gekozen omdat dat eigenlijk een van de weinige kleuren was die me stond. :) Ik heb een patroon van op internet gevolgd, maar wel de afmetingen aangepast. http://www.craftster.org/forum/index.php?PHPSESSID=2ccc40912d3c8780d703754c5a95f228&topic=307579.0

    ReplyDelete
  11. je hebt die gekocht bij zo'n vrouw met kort haar he,die er bijna elke week staat? ik heb er hier ook nog zo'n liggen;)

    ReplyDelete
  12. Anja: jep!! ik heb die haar kraampje al zowat leeggekocht... Nu zijn zowat de mooiste oorbelletjes eruit, al heeft ze af en toe nog leuke stekertjes!

    ReplyDelete

thanks for taking the time to leave a comment! :)